mag

راهنمای جامع خرید تخت بیمارستانی برای منزل

خرید تخت بیمارستانی برای منزل

تخت مخصوص سالمندان چگونه است؟ چطوری باید تخت بیمارستانی برای منزل انتخاب کنیم؟ چه شرایطی را برای انتخاب تخت بیمار جهت نگهداری در منزل باید در نظر بگیریم؟ در این مطلب با پنبه رو همراه باشید تا راهنمای جامع و کاملی از خرید تخت بیمارستانی برای منزل به شما بگوید.

مسلما زمانی که برای انتخاب تخت بیمار دست به اقدام میزنید، فاکتورهای زیادی را باید در نظر داشته باشید تا بتوان شرایط مساعدی را برای نگهداری از عزیز بیمار در منزل فراهم کنید. اگرچه قیمت تخت بیمارستانی یکی از فاکتورهای غیر قابل انکار است اما مهمترین فاکتورهایی که باید در نظر داشته باشید، در این مطلب به شما گفتیم.

کاربرد تخت های بیمارستانی تنها در مراکز درمانی و بیمارستان ها نبوده، بلکه در بسیاری از مواقع جهت مراقبت از بیمار در خانه نیز از این نوع تخت ها استفاده می شود. به منظور راحت تر سپری کردن دوران نقاهت بیماری، بهتر است به سراغ خرید تخت بیمار در خانه جهت ایمنی و راحتی وی بروید. تخت بیمار در خانه علاوه بر اینکه تفاوت هایی از لحاظ ظاهری با تخت های معمولی دارد، بلکه با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، باعث می شود که بیمار راحت تر دوران بیماری را بگذراند. در این مقاله قصد داریم به مزایای تخت بیمار در خانه و نکاتی در مورد خرید آن بپردازیم.

 

 

 

بهترین تخت بیمار در خانه را چگونه انتخاب کنیم؟

 

آشنایی با تخت بیمارستانی

 

 

تخت بیمارستانی به عنوان بستری مناسب برای بیماران، سالمندان و یا معلولین، جهت رفع اختلالات ناشی از بیماری یا درمان آن و همچنین معلولیت مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این تخت اطرافیان و پرستاران بیمار توانایی مراقبت و نگهداری از بیمار را در خانه به راحتی خواهند داشت. همچنین طراحی این نوع تخت بر اساس رفاه حال بیمار صورت می گیرد. با اینکه به این تخت ها، تخت بیمارستانی اطلاق می شود، اما در حال حاضر شاهد استفاده از آنها برای نگهداری و مراقبت از بیماران در منزل هستیم. از این رو، این نوع تخت ها با نام تخت بیمارستانی خانگی نیز شناخته می شوند.

 

تخت برقی سه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع.

تخت برقی سه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع (چهار شکن) خرید از فروشگاه اینترنتی پنبه رو.

تخت بیمار در خانه چه مزایایی دارد؟

 

 

در ادامه به شرح مزایای تخت بیمار در خانه خواهیم پرداخت.

 

امکان تنظیم تخت بیمارستانی خانگی هم با ریموت و هم به صورت دستی وجود دارد. این قابلیت سبب سهولت جابجایی بیمار توسط پرستار و اطرافیان وی خواهد شد.

 

جابجایی بیمار از یک اتاق به اتاق دیگر به دلیل وجود چرخ های تعبیه شده در تخت بیمارستانی خانگی راحت تر انجام می شود. علاوه بر آن، این چرخ ها از ترمز برخوردار بوده که امکان قفل کردن آنها جهت پیشگیری از تکان های اضافه وجود دارد.

 

تخت بیمار در خانه در مقایسه با تخت های معمولی، دارای قابلیت شستشوی بیمار روی تخت می باشد. بنابراین، شما می توانید اقدام به شستن بیمار روی تخت نمایید، بدون اینکه وی را به حمام ببرید.

 

از دیگر مزایای تخت بیمارستانی خانگی، ابعاد بزرگتر آن در مقایسه با تخت معمولی است که سبب ایجاد احساس راحتی بیشتر در بیمار خواهد شد.

 

این تخت ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و در صورت استفاده بیمار شما از واکر یا ویلچر، می توانید با تنظیم ارتفاع تخت، وی را به راحتی سوار ویلچر نمایید.

 

از دیگر مزایای تخت بیمار در خانه، ریل های جانبی آن است. این ریل ها مانع از افتادن ناگهانی بیمار از روی تخت شده و در مقایسه با تخت های معمولی دارای ایمنی بیشتری است.

 

 

 

معرفی نکاتی راجع به خرید تخت بیمار در خانه

 

 

تخت بیمار در خانه به جهت داشتن ویژگی ها و قابلیت های فراوان سبب سهولت در نگهداری بیمار خواهد شد. در این بخش قصد داریم به ارائه نکاتی مهم در مورد خرید تخت بیمارستانی خانگی بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

 

 

 

1-سعی کنید به سراغ خرید تختی بروید که از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار باشد. در این نوع تخت ها، امکان تغییر ارتفاع از 80-40 سانتی متر وجود دارد. این ویژگی در پایین آمدن بیمار از تخت بسیار اهمیت دارد.

 

 

 

2-از نکات مهم دیگر در خرید تخت بیمار در خانه، در نظر گرفتن شرایط بیمار است. برای مثال، در صورت پایین بودن هوشیاری بیمارتان، از این رو، احتمال سقوط وی از تخت روی زمین وجود دارد. بنابراین، بهترین انتخاب در چنین مواقعی، تخت با ارتفاع 30-25 سانتی متر، علاوه بر داشتن ریل جانبی است. همچنین در صورت نیاز به قرارگیری بیمار در زوایای مختلف در طول روز، پیشنهاد ما به شما خرید تخت با تعداد شکن مناسب است.

 

 

تخت بیمار 2 شکن مکانیکی.

تخت بیمار 2 شکن مکانیکی ایرانی خرید از فروشگاه اینترنتی پنبه رو.

3-کیفیت متریال به کار رفته در ساخت تخت بیمارستانی خانگی از دیگر نکات حائز اهمیت در خرید آن است. به احتمال زیاد هدف اصلی شما از خرید این محصول، ایجاد امنیت و آرامش برای بیمارتان است. چرا که تخت های بی کیفیت علاوه بر اینکه برای نگهداری بیمار نامناسب هستند، بلکه سبب ورود صدمات جدی به وی خواهند شد. بنابراین به دنبال تخت بیمارستانی بی کیفیت و ارزان قیمت نباشید.

 

4-حواستان باشد که باز و بسته شدن راحت ریل های محافظ جانبی تخت امکان پذیر باشد. همچنین بلندی بالا و پایین تخت مناسب باشد تا بیمار به راحتی قادر به دیدن محیط پیرامون خود باشد.

 

 

 

سایر نکات مهم در خرید تخت بیمارستانی خانگی

 

تخت بیمارستانی خانگی باید در هنگام قطع برق دارای قابلیت تنظیم بوده و قطر چرخ ها نیز باید جهت سهولت در عبور از درها و جاهای باریک، دست کم 5 اینچ باشد. علاوه بر آن، امکان قفل شدن حداقل دو چرخ در صورت حرکت ناخواسته وجود داشته باشد و چرخ ها از قابلیت چرخش در محور برخوردار باشند.

 

 

داشتن تأییدیه وزارت بهداشت از دیگر نکات مهم در هنگام خرید تخت بیمارستانی خانگی محسوب می شود تا از این طریق مطمئن شوید که نه تنها تخت تحمل وزن بیمار شما را دارد، بلکه دارای کیفیت و ایمنی لازم خواهد بود.

 

توجه به وضعیت بیمار در انتخاب تعداد شکن تخت مهم است. برای مثال، در صورتی که بیمار به استراحت کوتاه مدت نیاز داشته و خودش قادر به تأمین نیازهای اولیه اش است، خرید تخت تک شکن کافی است. اما در صورت داشتن محدودیت حرکتی، تخت دوشکن به منظور پیشگیری از تورم پاها و تغییر وضعیت آنها مناسب خواهد بود. بیمارانی هم که جراحی ارتوپدی یا هر نوع جراحی دیگری انجام داده اند، تخت سه شکن بهترین گزینه برای آنها به شمار می رود. همچنین اگر نیاز به تغییر مداوم زاویه شکن بوده و همراه بیمار قادر به انجام دستی این کار نباشد، بهتر است به سراغ خرید تخت تمام الکترونیک بروید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید همین حالا با شماره ۰۹۳۰۰۹۳۹۳۱۴ کارشناس پنبه رو تماس بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *