mag

همه چیز راجع به انواع گاز استریل ، کاربرد و نحوه استفاده از آن

گاز استریل چیست؟

کاربرد گاز استریل

نحوه استفاده از گاز استریل

استفاده از گاز استریل برای سوختگی

خرید عمده گاز استریل

احتمالا برای یک بار هم که شده تجربه پانسمان با گاز استریل را داشته باشید! گاز استریل موجود در جعبه کمک‌های اولیه معمولا یکی از کاربردی‌ترین وسایل مصرفی محسوب می‌شود. به خصوص زمانی که دچار جراحت شدید و به دنبال پیدا کردن یک ورق خشک و خالی از  آن، احتمالا جعبه و کیف کمک‌های اولیه و کمد قرص‌ها را زیر و رو کردید. در این مطلب، پنبه رو قصد دارد نحوه استفاده از گاز استریل را برای پانسمان به شما بگوید. تا سری بعدی زمانی که با یک زخم بزرگ و یک ورق گاز استریل تنها روبرو شدید، به طور کاربردی از آن استفاده کنید تا خدایی نکرده همان یک برگه را هم از دست ندهید. با پنبه رو همراه باشید.

در ابتدا اگر به دنبال قیمت گاز استریل عمده هستید، باید بگوییم که این قیمت برای مصرف کننده و همکاران عزیز با توجه به سایز گاز استریل متفاوت است. هر کدام از گازاستریل های موجود در بازار دارای ویژگی خاصی بوده که بنا به همان ویژگی‌ها قیمت متفاوتی دارد. البته شما عزیزان می‌توانید بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت گاز استریل را در پنبه رو دریافت کنید.

گاز استریل چیست؟

گاز به زبان انگلیسی به یک پارچه نازک گفته می‌شود که از بافت‌های باز تشکیل شده است. همانطور که می دانید بعد از استریل کردن گاز از آن برای پانسمان های زخم استفاده می شود. همچنین در اتاق عمل نیز این پارچه تور مانند که در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متری بافته شده کاربرد دارد. به طور کلی گازها دارای انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

کاربرد گاز استریل

هر کدام از این گازها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. به عنوان مثال گاز وازلینه به دلیل چرب بودن به سطح زخم نمی چسبد و به همین دلیل از این گاز برای پانسمان سوختگی ها به کار برده می شود.

  • گاز وازلينه (كلاس خطر = C ):گاز طبي آغشته به وازلين است كه در مصارف پزشكي مورد استفاده قرار مي گيرد.جهت پانسمان مستقيم زخم هاي مزمن ، خشك و زخم هاي سوختگي و زخم هاي بستر به صورت عمومي
  • گاز طبي دندان پزشكي(كلاس خطر = B): گاز هيدروفيلي با قابليت جذب آب، براي جذب خون و محلول ها از محل جراحت مورد استفاده قرار گيرد.
  • گاز طبي استريل (كلاس خطر= B ):گاز استريل با قابليت جذب آب بالا جهت جذب خون و پساب هاي خوني بر روي زخم هاي سطحي
  • گاز طبي غير استريل( ساده) (كلاس خطر = B ): براي جذب خون و پساب هاي خوني، آغشته كردن سطح زخم به مواد ضدعفوني كننده همراه با گاز استريل، قرار دادن گاز غير استريل بر روي گاز استريل قرار داده شده بر روي زخم به منظور پانسمان
  • گاز طبي غير استريل( نخ دار) (كلاس خطر = B ): براي جذب خون و پساب هاي خوني، آغشته كردن سطح زخم به مواد ضدعفوني كننده با گاز استريل، قرار دادن گاز استريل بر روي زخم به منظور پانسمان، استفاده از گاز نخ دار در زمان انجام عمل جراحي
  • لانگ گاز(كلاس خطر = B ): براي كنترل خونريزي، جذب خون و ترشحات خوني در جراحي هاي باز داخلي .

رعايت اين ضابطه براي تمام توليد كنندگان و واردكنندگان انواع گازهاي پزشكي الزامي مي باشد.

نحوه استفاده از گاز استریل

نحوه استفاده از گاز استریل

گاز استریل برای پانسمان کردن زخم های باز کاربرد فراوانی دارد. این گاز به صورت ۸ تا ۱۶ لایه در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متری تولید و به بازار عرضه می شود. گاز استریل معمولاً به دو صورت موجود است:

  • ساده
  • خط دار

گاز استریل انواع مختلفی دارد نوعی از گاز استریل در بین الیاف آن از یک نوع نخ حاجب به کار برده شده است و در اتاق عمل از آن استفاده می گردد اما به چه دلیل از این نوع نخ در گاز استریل استفاده می گردد؟ علت استفاده از این نوع نخ به این دلیل است که هرگاه در هنگام عمل جراحی این گاز در بدن انسان جا بماند در رادیوگرافی معلوم شود!

استفاده از گاز استریل برای سوختگی

نوعی از گاز استریل موجود است که از پمادهای مختلفی برای پانسمان سوختگی استفاده می شود و به گاز سوختگی نیز معروف است، البته گاز وازلینه هم گفته می‌شود. این گاز به وازلین آغشته است و در مراکز درمانی و بیمارستان ها کاربرد زیادی دارد. وازلین هایی که در این نوع از گازها به کار برده می شود بهداشتی و کاملاً بدون زیان و ضرر می باشند و هیچ گونه حساسیت و سوزش روی پوست ایجاد نمی‌کند. گاز استریلی که برای سوختگی استفاده می گردد در بسته بندی های تک پدی بسته بندی شده اند.

خرید عمده گاز استریل

خرید عمده گاز استریل به‌مراتب با صرفه تر از خرید جزئی آن است. زیرا قیمت گاز استریل تمام شده برای اینگونه از مشتریان ارزان تر و مناسب تر می باشد. خرید عمده گاز استریل شامل تخفیف ها و آفرهای زیادی است. اگر کلینیک دارید و یا استفاده شما از گاز استریل بالاست، بهترین گزینه خرید عمده گاز استریل است. شما می‌توانید در پنبه رو، بهترین کیفیت گاز استریل را با قیمت مناسب و به صرفه سفارش دهید.

پنبه رو با فراهم کردن خرید راحت و امکان ارسال به سراسر کشور، این امکان را برای شما عزیزان به وجود آورده که به راحتی و با چند کلیک ساده محصول موردنظرتان را از سایت سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *